Stefan van der Pal, ultrasporter en gymleraar uit Friesland, heeft na acht dagen zwemmen, fietsen en rennen maar liefst 3x keer de Elfstedentocht volbracht! Deze Elfsteden Triathlon heeft nog nooit iemand gedaan, maar maandagmiddag 18 juli, rond half vier kwam hij Leeuwarden weer binnen. Op dezelfde plek waar hij maandag 11 juli het water indook.

Met deze unieke sportieve prestatie heeft Van der Pal ruim € 66.000,- opgehaald voor het onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen. De cheque (toen nog ruim € 58.000) werd overhandigd kort na de finish bij het Westcord hotel in Leeuwarden.

Voor de kinderen” zei Van der Pal en daarmee was voldoende gezegd. Want dat is ook precies waarom Stichting Semmy er is en al jaren geld ophaalt om de onderzoeken naar hersenstamkanker (of DIPG) mogelijk te maken.

De gehele tocht van Stefan was live te volgen via www.itgietmal.nl, waar ook direct een mogelijkheid is om te doneren!

Ook wij deden live verslag vanuit onze social media kanalen: http://facebook.com/StichtingSemmy en https://www.instagram.com/stichting_semmy/

Eeltje van der Wal maakte deze prachtige compilatie

Meer media aandacht

Over Stichting Semmy

John Emmerik en Nicole van Dijk-Bakker richtten Stichting Semmy in 2007 op, na het overlijden van hun zoon Semmy aan hersenstamkanker. De stichting zet zich sindsdien in om het onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen te stimuleren om zo de overlevingskansen voor ieder kind met deze aandoening te verhogen. Stichting Semmy is in 2017 landelijk bekend geworden door de Lak. door Tijn nagellakactie. Toen zorgde Tijn Kolsteren (2010-2017) ervoor dat door de verkoop van speciale nagellak meer dan 1 miljoen euro werd opgehaald zodat Stichting Semmy een speciale robot kon aanschaffen voor kinderen met een DIPG.

Doordat er de afgelopen twee coronajaren amper evenementen en sponsoractiviteiten konden worden georganiseerd, liepen de inkomsten ook achter. De al voor Corona aangegane financiële verplichtingen voor de onderzoeken in het Prinses Máxima Centrum en het Erasmus MC, alsook de klinische studie in het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA), konden ‘gewoon’ doorgaan. De stichting draait volledig op vrijwilligers. www.stichtingsemmy.nl

Deel dit bericht!