Het onderzoek

Stichting Semmy ondersteunt wetenschappelijk onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen. Dit is enorm belangrijk. Want het onderzoek van vandaag, is de behandeling van morgen. Zo steeg door vernieuwend onderzoek de kans op genezing van kinderleukemie van minder dan 10% in de jaren 60 naar meer dan 80% nu. Ook voor kinderen met hersenstamkanker moet het mogelijk zijn dat er in ieder geval een kans op genezing komt.

Stichting Semmy is in 2007 opgericht om een enkel onderzoek te financieren. Nu, veertien jaar later, heeft Stichting Semmy al bijna 3 miljoen euro geïnvesteerd in diverse laboratorium- en patiënten onderzoeken in VUmc in Amsterdam, Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie in Utrecht en ErasmusMC in Rotterdam. En sinds begin 2021 is daar een onderzoek van Universitair Ziekenhuis in Antwerpen aan toegevoegd.

Voor experimenteel wetenschappelijk onderzoek blijft Stichting Semmy de enige sponsor, pas als daar resultaten uit komen, stappen andere fondsen in. We zijn er dus nog lang niet!

Wilt u meer weten over de onderzoeken die Stichting Semmy steunt?

Lees meer over de lopende onderzoeken