Grootste donatie ooit voor Stichting Semmy

Deze week mocht Stichting Semmy haar grootste donatie ooit ontvangen. Deze donatie werd gedaan door stichting Bennie Krijbolder. Deze stichting is opgericht door de ouders van Bennie, een jongen waarbij op negenjarige leeftijd een hersenstamtumor werd vastgesteld. Omdat er in Nederland op dat moment geen behandeling beschikbaar was, keek de familie naar behandelingen in het buitenland maar daar was veel geld voor nodig.

Via een crowdfunding actie werd er in totaal ruim € 500.000,– opgehaald en is Bennie gestart met een behandeling in Zwitserland. Helaas overleed Bennie ondanks deze behandeling op 15 mei 2022.
De familie heeft besloten om het geld dat nog beschikbaar was over te maken naar Stichting Semmy. Stichting Semmy steunt wetenschappelijk onderzoek naar hersenstamtumoren met als doel het creëren van een overlevingskans, deze kans is op dit moment vrijwel nihil. Maar liefst € 217.774,27 heeft stichting Bennie Krijbolder naar Stichting Semmy kunnen overmaken. En dat is dus de grootste donatie die deze Stichting ooit heeft ontvangen.

Natuurlijk hadden we liever gezien dat Bennie door de behandeling zou genezen maar wij zullen zijn strijd, in zijn nagedachtenis en die van de vele andere kinderen die zijn lot hebben ondergaan, blijven voortzetten.