sponsorloop Montessorischool Apollo haalt € 2000,- op

Op vrijdag 1 november was het een drukte van jewelste op het schoolplein van Montessorischool Apollo in Leiden. Tegen een palet van fraai gekleurde nisjes stonden ouders, kinderen en schoolteamleden bij elkaar om Stichting Semmy in het zonnetje te zetten.

Ieder schooljaar organiseert Montessorischool Apollo een sponsorloop waarbij de kinderen rondjes rennen in het Hooghkamerpark. Voor aanvang van deze sponsorloop starten de kinderen een zoektocht naar sponsors in de familie- of vriendenkring, maar ook in bijvoorbeeld de woonwijk of sportclub. Na zich in het zweet te hebben gerend, worden de donaties door de kinderen verzameld en aan een goed doel geschonken. Dit jaar werd Stichting Semmy in het zonnetje gezet.

Montessorischool Apollo voelt zich op een bijzondere wijze verbonden aan de stichting; door deze vreselijke ziekte heeft de huidige groep 8 veel te vroeg, in 2013 al, afscheid moeten nemen van groepsgenootje Paulien.

Op vrijdag 1 november was het zover om de sponsorloopcheque uit te reiken aan John Emmerik van Stichting Semmy. Dit werd gedaan door een aantal groepsgenoten van Paulien in het bijzijn van een grote groep betrokken ouders, kinderen en schoolteamleden. Ook de vader, moeder, oma, broertje Jens en zusje Tessa van Paulien waren bij de uitreiking aanwezig. Tijdens de sponsorloop hebben naast alle kinderen van Montessorischool Apollo ook Jens en Tessa ontzettend hun best gedaan om zoveel mogelijk rondjes te rennen. Dat leverde voor Stichting Semmy in totaal een mooi bedrag van € 2000,- op. Directeur Antoinette Poldervaart: “Dankzij de inzet van de kinderen hebben we als montessorischool een hele mooie bijdrage kunnen leveren aan het bijzondere werk van Stichting Semmy en daarmee een eerbetoon gebracht aan Paulien. Daar kunnen we met zijn allen trots op zijn!”