Met elkaar halen we zoveel mogelijk geld op

Het is een leuke uitdaging om je te laten sponsoren door dierbaren/bedrijven. We helpen je met veel liefde op weg. Je kan dit zowel zelf doen als voor een team.

Zet bij Whydonate een sponsoractie op en koppel deze aan Stichting Semmy. Vergeet je niet eerst in te schrijven voor Ren4Semmy, dat doe je hier.

Individueel

1. Maak een account aan bij Whydonate en kies voor particulier.

2. Ga dan naar: Stichting Semmy whydonate ( https://www.whydonate.nl/fundraising/stichting-semmy-n8f5 ) en kies voor ‘Verbind Inzamelactie’.

3. Kies een Titel.
Robin loopt voor Stichting Semmy
Robin haalt geld op voor zeldzame kinderkanker

4. Schrijf een korte motivatie.
Mijn kind heeft hersenstamkanker. Ik haal geld op zodat er meer onderzoek mogelijk is. In Nederland krijgen jaarlijks ongeveer 125 kinderen te maken met een hersentumor. Ongeveer 15% van de hersentumoren bij kinderen is een hersenstamtumor (DIPG). Slechts 1 op de 5 kinderen is twee jaar na ontdekking van de tumor nog in leven. Dankzij Stichting Semmy is er nu een robotarm aangeschaft, maar dit is nog niet genoeg. Daarom zet ik mij in door te Rennen voor Semmy en hoop ik zoveel mogelijk geld op te halen.

5. Voeg een foto en/of video toe.
Leuk als dit al een hardloop foto is. Eventueel kan je ook een video opnemen waarbij je jou motivatie toelicht.

6. Kies een link. Let op deze kan je niet meer aanpassen.
Kies een korte en makkelijk te onthouden link.
Robin-rent-voor-stichting-semmy
Robin-r4s

7. Vul een doelbedrag in.

8. Voeg de einddatum toe
We adviseren om hiervoor 26 juni te kiezen. Dit is een dag later dan de Vechtloop is maar zo kunnen mensen ook op 25 juni nog doneren.

1. Maak een account aan bij Whydonate en kies voor organisatie.

3. Kies een Titel.
AQ Group loopt voor Stichting Semmy
AQ Group haalt geld op voor zeldzame kinderkanker

4. Schrijf een korte motivatie.
Een kind van een collega van ons heeft hersenstamkanker. Wij halen geld op zodat er meer onderzoek mogelijk wordt gemaakt. In Nederland krijgen jaarlijks ongeveer 125 kinderen te maken met een hersentumor. Ongeveer 15% van de hersentumoren bij kinderen is een hersenstamtumor (DIPG). Slechts 1 op de 5 kinderen is twee jaar na ontdekking van de tumor nog in leven. Dankzij Stichting Semmy is er nu een robotarm maar dit is helaas nog niet genoeg. Daarom zetten wij ons in door te Rennen voor Semmy en om onze collega te steunen.

5. Voeg een foto en/of video toe.
Leuk als dit een foto van het team is dat gaat rennen. Eventueel kunnen jullie ook een video opnemen waarbij de motivatie wordt toegelicht.

6. Kies een link. Let op deze kan je niet meer aanpassen.
Kies een korte en makkelijk te onthouden link.
AQgroup-rent-voor-stichting-semmy
AQgroup-r4s

7. Vul een doelbedrag in.

8. Voeg de einddatum toe

Tips voor sponsoring

Geweldig dat je mee rent! Om jouw netwerk te stimuleren om te sponsoren vind je hier tips en tricks. Samen maken we het verschil!

Tip 1. Zorg voor een paar donaties en ga dan pas delen.

Vraag je familie en beste vrienden eerst persoonlijk om een donatie op je pagina te doen. Je kan ook zelf al een bedrag doneren. Als mensen zien dat er al donaties zijn, zullen ze sneller zelf ook doneren.

Tip 2 – Maak een QR code

Ga naar QR Code Generator [https://gratisqrcode.nl/aanmaken].

Voeg hier de url in die je bij Whydonate hebt aangemaakt.

Klik op ‘opslaan’.

Wacht tot je je code klaar is en download hem/print hem uit.

Tip 3 – Mondeling vertellen

Vertel overal waar je komt over jouw deelname en de uitdaging die je aangaat. Vraag ze direct om te sponsoren. Je kan dit makkelijk doen door de QR code te laten scannen.

Tip 4 – Whatsapp

Stuur in groepsapps een bericht dat je meeloopt en vraag ze te doneren. Geeft iemand aan gedoneerd te hebben? Bedankt diegene, de kans is groot dat andere zich dan ook betrokken voelen en ook je actie steunen.
Hiernaast kan je ook in je omschrijving zetten dat jij meedoet aan Ren voor Semmy.

Tip 5 – Plaats regelmatig updates op Social Media.

Deel de Whydonate pagina via de social media kanalen die je gebruikt. Vertel daarnaast regelmatig hoe het gaat met de actie. Uit onderzoek komt dat mensen soms iets 7 keer of vaker moeten zien om tot actie over te gaan. Deel updates over hoe het trainen gaat, het streefbedrag, bijzondere aanmoedigingen die je krijgt en andere voorbereidingen die je maakt. Zo kan je in je Instagram stories ook de link naar je pagina toevoegen. Hoe dit moet staat in onze toolkit.

Tip 6 – Betrek je sponsors

Uit ervaring weten we dat de laatste twee weken voor je deelname de meeste mensen doneren. Gebruik deze periode dus goed om updates te delen. Je sponsors willen ook dat je het streefbedrag haalt. Vaak delen zij ook je posts. Dit kan je anders ook vragen.

Tip 7 – Benader bedrijven

Benader je werkgever, een goede klant of fijne leverancier. Als dank deel je een speciaal nieuwsbericht op je social media met hun namen erin. Ook kan je hun logo plaatsen op je profielpagina.