Weesp, 25 juni 2023, Nicole van Dijk-Bakker, mede-oprichter van Stichting Semmy en moeder van Semmy* is vandaag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Zij kreeg deze onderscheiding vanwege haar jarenlange inzet voor Stichting Semmy. De onderscheiding werd uitgereikt door locoburgemeester Alexander Scholtes tijdens de Ren4Semmy in Weesp.

Foto Elles Bouwmeester via Twitter Gemeente Amsterdam

Op 17 oktober 2007 richtten Nicole Bakker samen met John Emmerik Stichting Semmy op. In de loop der jaren is het Bakker gelukt om meer dan 6 miljoen euro op te halen voor de stichting. Dit geld werd gedoneerd aan onderzoeken in verschillende ziekenhuizen, zoals het Prinses Máxima Centrum, Erasmus MC en het Universitair Ziekenhuis Antwerpen.

Vanwege haar inzet voor Stichting Semmy werd Nicole Bakker vandaag benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Orde van Oranje-Nassau

De onderscheiding wordt verleend aan personen die zich lange tijd persoonlijk verdienstelijk hebben gemaakt voor de maatschappij, de Staat of het Koninklijk Huis. Er zijn zes graden in de Orde van Oranje-Nassau: Ridder Grootkruis, Grootofficier, Commandeur, Officier, Ridder en Lid.

Bron: Oprichtster Stichting Semmy benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau (amsterdamsdagblad.nl).

Foto’s gemaakt door Elles Bouwmeester tijdens de Ren4Semmy, 25-6-2023

Deel dit bericht!