Tijdens de livestream op maandag 12 juli hebben we samen met de artsen de robotarm, de Cirq ofwel de ‘Robot van Tijn’, die we hebben gedoneerd aan het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie, laten zien aan het publiek.

De robotarm van Brainlab zal gebruikt worden om genavigeerd biopten te nemen uit diepgelegen hersentumoren bij kinderen, zoals bij hersenstamkanker. Ook kan op termijn met het robotsysteem medicatie direct in deze diepgelegen tumoren toegediend worden, voor hopelijk een effectievere behandeling met minder bijwerkingen.

Als dank voor alle donaties en het op de kaart zetten van de ziekte, kregen John Emmerik en Nicole van Dijk – Bakker, ouders van Semmy*, en Jolanda en Ries, moeder en broer van Tijn*, een prachtig schilderij uitgereikt. Op het schilderij staan de superhelden Semmy en Tijn afgebeeld, de regenboog, gekleurde nagels en natuurlijk de robotarm. De illustratie is gemaakt door Doodle.nl en heeft een prominente plek gekregen in het Prinses Máxima Centrum in Utrecht.

We zijn er nog niet. Elke euro wordt besteed aan onderzoek. Doneren kan hier –> https://stichtingsemmy.nl/doneren/

De livestream terugkijken kan hier –> https://www.youtube.com/watch?v=vv3QLHqRv00

Deel dit bericht!