Woerden, 26 april 2023 – Vandaag is John Emmerik, mede-oprichter van Stichting Semmy en vader van Semmy* gedecoreerd met een koninklijke onderscheiding tijdens de jaarlijkse lintjesregen.

Burgemeester Victor Molkenboer had een drukke ochtend: veertien Woerdenaren kregen een lintje in de Petruskerk. Traditiegetrouw worden de lintjes elk jaar op de dag voor Koningsdag uitgereikt. Dit jaar zijn 2.850 mensen in heel Nederland verrast met een lintje. Veruit de meesten van hen krijgen er een vanwege hun vrijwilligerswerk, net zoals John.

Burgemeester Molkenboer is een bekende van John en de stichting en sprak tijdens de speech vol lof over hem. “John zet zich volhardend in om geld op te halen voor onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen en is een baken en boegbeeld voor vele anderen.”

Stichting Nina schreef een aanbevelingsbrief als ook Prof. Dr. Kaspers.

Zie hier de opname die ons communicatieteam heeft gemaakt: