It giet mâl - elfsteden zwemtocht

Ga er maar aan staan. Stefan van der Pal gaat vanaf donderdag 2 juli de Elfstedentocht zwemmen. Hij begint in Leeuwarden bij schouwburg De Harmonie vergezeld door 111 meezwemmers. Stefan kondigde eerder al aan de tocht “andersom” te zwemmen: eerst naar Dokkum. Ook bij de eerste Elfstedentocht, 111 jaar geleden, werd die route geschaatst. Met zijn tocht wil Van der Pal geld inzamelen voor drie goede doelen voor kinderen met kanker: Stichting Semmy, Make-A-Wish en Stichting KiKa. Mensen die willen sponsoren kunnen geld overmaken via de website it giet mâl.

Elke dag sterft er een kind aan kanker. Genezing is maar af en toe mogelijk. Daarom springt Stefan van der Pal, deze zomer het water in en gaat hij de Elfstedentocht zwemmen. Het doel? Zoveel mogelijk geld op te halen voor onderzoek tegen kanker en het vervullen van de allerliefste wensen van deze kinderen.

In 2011 ondervond Stefan samen met vier collega-triatleten al hoe zwaar het traject langs de elf steden is. In estafette vorm waren ze vijf dagen onderweg. Het plan ooit individueel de provincie rond te zwemmen liet Stefan sindsdien niet meer los. En deze zomer is het zover.

72 uurs zwemtraining in de voorjaarsvakantie
24 uur zwemmen, dan 12 uren rust, weer zwemmen, rusten en weer zwemmen. In totaal 72 uren lag Stefan van der Pal deze voorjaarsvakantie in het water van zwembad het Kalverdijkje in Leeuwarden. Dit alles als training voor zijn monstertocht langs de elf steden deze zomer. Van der Pal werkt vier dagen als sportdocent en is daarom afhankelijk van vakanties voor grote trainingen. Binnenkort zal hij met zijn begeleidingsteam het buitenwater opzoeken.

Omrop Fryslan maakte een reportage over deze bijzondere training:

Hou het nieuws rondom de actie van Stefan in de gaten via zijn website: https://stefanvanderpal.nl.

WordPress › fout

Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site.

Meer informatie over probleemoplossing in WordPress.