31 mei 2021 – Al 10 jaar steunt Stichting Nina de onderzoeken naar hersenstamkanker door diverse evenementen in de omgeving Winterswijk te organiseren en het opgehaalde geld te doneren aan Stichting Semmy. De ouders van Nina en tevens oprichters van de stichting, Ingrid en Norbert Olthof, richtten de stichting op 8 maanden na het overlijden van hun oudste dochter Nina. Zij is op 26 mei 2011 op elf-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een hersenstamtumor. Nina overleed 5 maanden na die fatale diagnose.

Wat begon met verkoop in hun Nina-kraampje aan straat is uitgegroeid tot een jaarlijks evenement de NINA-run, met daarnaast enorm veel acties en activiteiten die om ons heen voor Stichting Nina georganiseerd worden. Elk jaar maken zij een groot bedrag over naar Stichting Semmy voor het opstarten van de onderzoeken naar hersenstamtumoren.

Dit jaar maakten ze middels dit bericht bekend € 10.000,- over te maken, waardoor de totale bijdrage van tien jaar Stichting Nina uitkomt op het gigantische bedrag van € 154.500! Ook verscheen er een mooi artikel in de Tubantia.

Voor meer informatie kijk op www.stichtingnina.nl

Deel dit bericht!