Onlangs kregen we een mailtje van Heineken dat ze ons mooie initiatief nogmaals wilden steunen!
Afgelopen december hebben zij tijdens een intern evenement iedereen bij binnenkomst voorzien van een gelakte nagel om aandacht te vragen voor de bestrijding van hersenstamkanker. Met deze actie heeft Heineken een bedrag van € 5.000,- beschikbaar gesteld voor de bestrijding van deze verschrikkelijke ziekte.
Heineken en LAK. door Tijn
Dit is niet de eerste keer dat Heineken onze stichting steunt. We denken er nog vaak aan terug, de LAK. door Tijn actie van 2017 die ervoor zorgde dat we meer dan € 1,2 miljoen aan donaties hebben ontvangen door de verkoop van de speciale nagellak van lieve Tijn*.
Naast het initiëren van de actie hielp Youp van ‘t Hek ook door oa op Twitter bedrijven aan te schrijven om ook aan Stichting Semmy te doneren. Zo ook aan Heineken toen zij Youp hadden getagd in een tweet over hun vernieuwde 0.0% biertje.
Heineken & Youp
Wie de historie een beetje kent, weet dat Youp en Heineken een ‘verleden’ hebben dankzij ‘de Buckler-affaire’. Heineken kwam daarom voor hun nieuwe alcoholvrij bier met een dikke knipoog naar Youp.
Daar reageerde Youp bijzonder gehaaid op door direct een donatie voor Stichting Semmy af te dwingen. Heineken accepteerde dit en zorgde ook dat het geld meteen op onze rekening stond. En Heineken was de beroerdste niet en daagde meteen andere merken uit:
Dat we, dankzij alle media-aandacht van 2017 nog steeds hierdoor donaties mogen ontvangen ontroerd ons enorm. Heineken (en Youp) bedankt!!!