3 nieuwe onderzoeken gekozen

In oktober hebben we een oproep gedaan voor onderzoeksvoorstellen gericht op preklinisch onderzoek met een focus op hersenstamtumoren (met name DIPG-onderzoek).

Verandering in onderzoeksteam

De komst van het behandelcentrum voor kinderkanker, Prinses Máxima Centrum in Utrecht leidde ook tot een verandering in onderzoeksland. Het PMC wil namelijk niet alleen de zorg voor kinderkanker centraliseren maar ook (zoveel mogelijk) het onderzoek naar kinderkanker. De onderzoeksleiders van de door ons gesponsorde onderzoeken in VUmc gingen daardoor of in het PMC werken of hadden de intentie om in de toekomst daar te gaan werken. Het onderzoeksteam in VUmc werd op deze wijze opgebroken.

Natuurlijk waren wij vol ongeduld want Stichting Semmy wil onderzoek sponsoren, zoveel en zo snel mogelijk! In oktober was het stof ‘gedaald’ en konden we de zogenaamde call for papers uitschrijven.

Negen aanmeldingen

We hebben via diverse instituten in binnen- en buitenland uiteindelijk negen aanmeldingen mogen ontvangen. Deze zijn beoordeeld door ons en enkele objectieve deskundigen en zo is de keuze gemaakt voor alvast drie onderzoeken.

En stiekem zijn we wel een beetje trots dat de onderzoeken die het meest veelbelovend lijken, bedacht zijn door ‘oude-onderzoeksgedienden’: Esther Hulleman, Hans van Meel en (jawel ook zij kan ons niet loslaten) Sophie Veldhuijzen van Zanten.

Op onze Familiedag van 7 juli a.s. zullen zij allemaal aanwezig zijn om over hun nieuwe onderzoeken te praten. Helaas kan Dannis van Vuurden er niet bij zijn maar onze ambassadeur prof. Gertjan Kaspers zal de aanwezigen bijpraten over de stand van zaken van het CED onderzoek.

Zodra de contracten getekend zijn, zullen we meer inhoudelijk ingaan op de geaccepteerde onderzoeksvoorstellen.

WordPress › fout

Er heeft zich een kritieke fout voorgedaan op deze site.

Meer informatie over probleemoplossing in WordPress.